Webový portál o cestování a životě na Novém Zélandu

Z Wanaky na Westcoast

Skončila jsem svoje výletní kolečko kolem Mt. Cooku a vrátila se zpátky do Wanaky, kde mám sraz s krajankou Ivetou. Spolčně jsme si naplánovaly týden cest a já si teď dávám oběd na pláži u jezera, kde máme sraz. Společně jsme pak nakoupili a vyrazili na cestu směr West coast.

Blue Pools

První zastávkou po cestě byl Blue pool. Koupání s neuvěřitelně křišťálovou a ledovou vodou s mostem na skákání pro odvážnější. Ač jsem absolutně zimomřivá, kouopání tady jsem si nemohla odpustit.

Kolem vodopádu na pláž s tučňáky

Další zastávkou byl vodopád Roaring Billy, který je kousíček od silnice. Tentokrát žádná velká dřina vidět něco tak pěknýho. Je už celkem pozdě, takže kratičký pokochání a jede se dál - na pláž Monro beach, kde jsou s trochou štěstí pozorovatelní tučňáci, které jsem ještě neměla to štěstí zahlédnout.

Monro beach

Nejlepší čas na jejich pozorování tučňáků je brzo ráno a nebo se západem slunce. A to je ale náhodička, že se nám začíná šeřit. Takže balíme vařič, párky a vyrážíme na 1,5h dlouhý track na pláž, udělat si romantickou večeři. Bohužel pláž byla plná sandflies, takže taková romantika to nebyla, ale když se člověk odprostí od toho, že je celej zakuklenej před těma lidožroutama, tak je to krásný.

Vaříme párky, pozorujeme západ slunce a vyhlížíme tučňáky. Asi dva se fakt objevili, ale přikázaná vzdálenost, ze který se mohou pozorovat je fakt velká, takže jsme je sotva zahlídli skrz dlouhej objektiv foťáku,ale byli tam :-).

Začalo zapad sluníčko, a tak jsme seděli na pláži a s úžasem pozorovaly, jak zapadá za obzor. Nedošlo nám ale, že jsme sem na pláž šly docela dlouho lesem, a že nemáme čelovku, takže jsme zpátky šly skoro po tmě. I to ale mělo svoje pozitiva. Po cestě jsme totiž viděli světélkující Glowworms - to jsou ty svítící červící, kteří se jezdí pozorovat do jeskyní za celkem dost mastný poplatky.

Copland track - dvou denní tůra

Protože už je tma a nikde v okolí nejsou freedome kempy, rozhodly jsme se někam se na noc zašít. To se lehko řekne, ale ne vždycky je to tak úplně jednoduchý. Nakonec jsme našly jednu odbočku do pole, kam jsme to střihly a přespaly u vjezdové brány ke kravám.

Ráno nás samozřejmě v 6 budily traktory, takže jsme se sebraly a raději zmizely rychleji, než dostaeme pokutu (ta tu je za nepovolené kempování 200 dolarů = cca 3000,-).

Cestou se stavujeme na tuňákové farmě, jediné restauraci a obchodě široko daleko, kde si nechávám trochu nabít foťák. Iveta ještě dospává. Pak už svištíme za jedinou aktivitou dne, kterou je Copland track - sednáctikilometrový (7h) jendosměrný track s přespáním ve Welcome hutu (nutná rezervace onliene- 15 dolarů osoba - rok 2018)

Konečně v cíli

To nejlepší na nás ale čekalo na konci cesty, kde jsme se za odměnu mohly naložit do téměř privátního přírodního welness. Tři horké přírodní bazénky s teplotou 40, 70 a více jak sto stupňů s výhledem na hory byly dostatečnou odměnou za celodenní šlapání. Úžasnej den.

Welcome hut

Odměna na konci cesty

A druhý den zase pěkně 17 km zpátky. Cesta byla dost lesem, takže výhledů nebylo tolik, kolik bychom se přály, ale když byly, tak pěkný. Šlo se okolo řeky, která se měla na začátku brodit, ale protože je poslední dny neskutečný vedro, jsou tu prameny dost vyschlý a my tak měly šanci zvládnout to přes kameny a zůstat suchý.

Počasí nám vyšlo krásně a tak jsme se musely prát je se svou fyzičkou a váhou na zádech. Cesta nám trvala asi 6,5h a na konci už byla fakt nekonečná. Ale stála za to. Cesta zpátky nám trvala torchu kratší dobu (5,5h), protože nás něčekal závěrečný výšlap.

Matheson lake

Potom jsme vyrazily na plánovaný Matheson lakes, kterým se taky přezdívá mirror lakes, protože se tam za pěknýho počasí zrdcadlí hory (Mt. Cook , Mt. Tasman). Původně jsme tu v noci chtěli tajně přenocovat, ale přehlídli jsme odbočku a dobře, že jsme sem nejeli. Představovala jsem si to jako jezero uprostřed divočiny. Místo toho tu však byla postavená obravská budova s obchodem a restaurací pro turisty, takže zašít by se tu nedalo.

Tip: Výhodou je, že se tu můžete na chvíli připojit na FREE WIFI, která zvládala i přes velkej nápor turistů i skype hovor.

Když jsme vyrazily na cestu kolem jezera, tak jsme měly tamračeno a bhužel taky trchu pofukovalo, takže hladina byla rozčeřená. Žádná zrdcadlící paráda se nekonala. Dali jsme si teda procházku kolem jezera a jely dál.

Když máte štěstí na počasí, může se vám pak naskytnout mnohem zajímavější pohled viz ilustrativní fotka níže:

Zdroj: doc.govt.nz

Nocleh u Gillespies beach

Po návratu jsme se přesunuly se do města k Fox glacier, kde jsme se konečně dostaly do civilizace- na signál a k obchodu. Chvilku jsme pozevlovali a napsali blízkým, že žijeme a jely dál- hledat, kde složíme hlavu. Chtěly jsme to zakempit u jezera Matheson, někde na tajňačku, ale zapomněly jsme odbočit, až jsme dojely do kempu za Gillespies beach, který se nám líbil a stál jen 8 dolerů na osobu, takže jsme nakonec už zůstaly.

Info: Tyhle levný kempy nikdo neobsluhuje. Je tu jen nástěnka s informacema, jak se zaregistrovat. Vyplníš svý údaje, SPZku a počet nocí a vložíš peníze s vyplněným ústřižkem do igelitovýho pytllíku a hodíš do schránky. Hotovo, bydlíš.

Vaříme fazole a jdem se podívat na pláž, protože kempujeme přímo u oceánu. Já to ale brzo balím kvůli sandflies, který nesnesu a jdu psát deník. Západ slunce mě ale brzy vytahuje zpět na pláž, ten si nenechám ujít. Sešel se tu celý kemp. Je to taková přírodní televize. Událost dne. A aby ne… je to nádhera. Nebo ne?

Info: Sandflies jsou protivný super kousavý mouchy, který vylejzají zejména s východem a západem slunce. Jsou tak malinkatý, že vlezou všude, a když vás kousnou, budete se škrábat další týdny. Proto tu nikdo módu neřeší a používvá nejlepší obranu na kotníky, který tyhle potvory milujou nejvíc - nosí se tu ponožky přes kalhoty, aby neměly šanci. Dávejte ale bacha- dokážou kousnout i přes tenkou vrstvu oblečení.

Další ráno máme odpočinkový. Je tu umyvadlo, takže jsem si konečně umyla vlasy a vyprala si nějaký prádlo. Prošla se okolo a po pláži a dala se trochu do kupy.

Líbil se Vám tento článek?
Hurá na ledovce Hurá na ledovce Hlava v oblacích Hlava v oblacích

Diskuze

Bloguj o Novém Zélandu na VisitKiwi.cz!

Zaregistruj se a začni psát ještě dnes.

Nejnovější články

Kepler Track / Zážitky z prvního Great Walku v životě!

Kepler track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Byl to i můj sen, proto jsem mu vyrazil do...

04.06.2020
4 dny práce v NZ pekárně

Proč střídat práce? Proč ne? Co je víc než získávání stále nových zkušeností a nemít stereotip.

16.03.2020 Travelvedi
Na jablkách

Apple picking

19.02.2020 NZtko
Rotorua, zélandské zážitkové Vegas

Důvodů proč vyrazit do Rotoruy bych našel doopravdy hodně. Spousty pěších treků, nádherná jezera, termální lázně, rybaření, ale především rozmanité adventure aktivity. A právě o těchto...

17.02.2020 romancermak
Mission completed

Čeká mě poslední týden před odletem a já jsem vyčerpaná a šťastná. Nikam už nespěchám a užívám si pohodu posledních dní v okolí Aucklandu.