Webový portál o cestování a životě na Novém Zélandu

West Coast - Pancake rocks

25.09.2018 Duckie_on_the_way

Greymounth

Probouzím se ve freedome kempu u Arthur's Passu a vyspalá do růžova vyrážím na cestu na dále na West Coast okolo jezera Brunner, u kterého se nijak nezastavuju a projíždím dál do nejbližšího města Greymouth.

Za poslední týden jsme nachodily víc jak sto kilometrů a na moje tělo to začalo celkem doléhat, takže tenhle den byl pro mě spíš zevlující. Po cestě jsem se zastavila ještě na jedné vyhlídce, kde jsem si uvařila snídani a trochu se dospala. Tahle vyhlídka byla smeciální neskutečným výskytem čmeláků, nevím proč, ale byli všude a než jste se nadáli měli jste jich pár v autě.

Ve městě jsem zašla do Warehousu (obchodu s levným zbožím všeho druhu - Mekka pro každýho backpackera na nákup kempingovýho vybavení a případně oblečení) a konečně se připojila na wifi. Po týdnu mě tak konečně čekal skype s Tomem, to bylo dlouhý čekání! Potom jsem se zašla kouknout na vyhlídku na město Linos walk lookout (15 min) a jela zase dál.

Punakaiki - Pancakes rock a blowhole

Dál po pobřeží do městečka Punakaiki. Tohle město (vesnička) má celých 68 obyvatel, ale na první pohled byste to díky turistické atrakci, kterou nabízí nepoznali. Jedná se o pancakes rock a blowhole. Užasný přírodní úkaz v podobě vápencových skal, kde při přílivu vzniká i tzv. blowhole,díra skrze kterou vystřikuje voda vysoko do výšky. Já tam na to nečekala, přišlo mi to krásný i bez vody.

Je to od návštěvy ledovců zase místo, kde se sdružujou turisti všeho druhu, takže nečekejte, že tam během dne budete sami, obzvlášť pak za přílivu, kdy je v očekávání ona atrakca dne - blowhole.

Výhledy na Westcoastu

Měla jsem v plánu jít i track k místní jeskyni, ale bohužel se jim zrovna sesunula půda či co a track je částečně uzavřený. Navíc vlastně ani nemám sílu, takže nasedám do auta a jedu dál dále na sever, kde začínají konečně parádní výhledy na oceán se spoustou zastávek na pokochání se nebo uvaření večeře.

Tauranga Bay

Moc se nezdržuju a jedu dál až do Tauranga Bay, na krásnou pláž odkud začíná track na tuleně a k majáku. Uvařila jsem si na parkovišti večeři (tuňákový těstoviny, který jsem zuby nehty bránila před místníma drzejma rackama, který dostali chuť na rybičku) a vyrazila s kastrolem v ruce na track, abych si to tulení pozorování spříjemnila dobrou baštou.

Byla jsem na místě v dobrej čas (před západem slunce), kdy přicházejí na břeh a jsou dost aktivní. Tentokrát jsem jich viděla v pohybu spousty, ale ne z takové blízkosti, protože se dali pozorovat jenom z útesu. Měli tam i spoustu mladých, takže bylo na co koukat, co fotit a i o čem si povídat, protože jak už to tak bývá zvykem, potkala jsem tu taky český páreček.

Track k majáku

Po pozorování jsem se ještě vydala na track k majáku podél pobřeží. Ten se ale zdál na oko kratší, než ve skutečnosti byl, takže se mi můj špinavej rendlík po večeři celkem pronesl, ale když už jsem jednou vyšla, tak jsme ho došla.

Maják sám o sobě byl pěkně nezajímavej, ale procházka to byla hezká. Blbý je, že pak musíte stejnou cestou zpátky, pokud nemáte někoho dalšího, kdo zaparkuje auto na druhém parkovišti. Po cestě zpátky už zapadalo pomalu sluníčko, takže cesta byla pěkná. Navíc jsem stejně potřebovala vyčkat do tmy, protože jsem se dnes rozhodla přespat někde na tajňačku, a to je pak lepší na sebe moc neupozorňovat, dokud je světlo.

Západ slunce

Po návratu jsem ještě zajela k vedlejšímu zálivu v Okari road, kde surfovala dost slušně parta mlaďasů a dětí při západu slunce. Zbytek večera jsem strávila jejich pozorováním a pak už zajela na předem vyhlídnutý místo na spaní. Původně jsem chtěla zůstat přímo tam, ale už tam kempili nějací lidi ve stanu, takže by to byl zbytečnej double risk. Zajela jsem proto o kousek výše, kde jsem našla temný místečko.

Z Westportu do Nelsonu

Druhý den ráno jsem vstala hodně brzo (asi v 5), což dělám vždycky, když spím, kde se nemá, protože jsem nervozní, že dostanu pokutu. Další město po cestě je Westport, vyhlášená lokalita na surfing na západním pobřeží. Protože jsem tam ale strašně brzo ráno a nechce se mě čekat 3 hodiny než otevřou první obchody, dávám rychlý skype s Tomem z wifiny od knihovny, která funguje i přes noc a vyrážím dál po dlouhé době většího města Nelson. Po cestě mě klasicky dohání únava z brzkého vstávání, a tak jsem se ještě zastavila na vyhlídce Hope Saddle plné čmeláků (byly všude, chvíle nepozornosti a hned máš dva v autě), kde jsem si uvařila snídani s vhledem a ještě se chvilku dospala.

Nelson

Konečně přijíždím do města Nelson na severním pobřeží Jižního ostrova, kde jsem plánovala sehnat si práci. Je zrovna sobota, a tak na místě označeném jako freedome kemping na náměstí právě probíhaly trhy.

Byla jsem po 14ti dnech cestování po divočině jako vandrák a byla jsem tak nějak celá PAF z toho města. Najednou jsem se nemohla jen tak kdekoliv převlíknout nebo si zastavit. Všude v centru placený parkování a spousta lidí. Nebyla jsem na tenkulturní šok připravená. Tohle je asi zatím největší civilizace, kterou jsem tady na Zélandu zažila.

Nenechala jsem se rozhodit svým bezďáckým zevnějškem a využila jsem poslední chvíle na krátkou prohlídku stánků. Prodávalo se jídlo, obrázky a přívěsky. No takový klasický tržiště. Bohužel jsem ho ale nestihla projít celý, protože už v 13h končilo a byla půla.

Potom jsem si zašla nakoupit do Countdownu a na chvilinku na wifinu do knihovny hned vedle. Všude ale hrozně strašily s omezeným parkováním a já se navíc necejtila moc na chzení po obchodech, po takové době bez sprchy.

Takže místo dlouhýho courání po městě jsem zajela do infocentra nabrat nějaký tipy na cesty a letáky a taky se poptat na freedom kemping v okolí. Bohužel jsem se dozvěděla, že situace tu pro non-selfcontained (bez záchodu a umyvadla v autě) není moc příznivá. Bohužel tu denní žádný nekomerční kemp. Jedu se teda poptat do komerčního na cenu. Ta je 20 dolarů za noc. To nechci. Jedná se totiž o takovej ten klasickej kemp, kde všude pobíhaj děti a lidi tam prostě jezdí na dovolenou. Neodolám ale příležitosti využít sprchu. Ta byla za pět. Voda tekla neomezeně dlouho, takže jsem tam strávila fakt dlouhou dobu. Bylo to boží. Zároveň jsem si nechala na recepci nabíjet foťák a při odchodu se ještě poptala na práci. Vyplňuju dotazník se žádostí o práci a jedu se podívat ještě na druhé míso v Nelsonu, kde kdysi nabízeli práci trampolínového instruktora.

Bohužel tam ale už bylo zavřeno, tak jsem si dala alespoň procházku na pláž, kde byla miliarda kiterů, chvíli se pokochala a vyjale pryč z města do levnějšího nekomerčního kempu asi 30 za městem směrem do Abel Tasman National parku.

Zdroj: Googlemaps.com

McKee memorial reserve kemp

Chci ten kemp okouknout, jestli by se tam dalo přežívat v případě, že najdu v Nelsonu nějakou práci. McKee memorial reserve kemp byl za cenu 6 dolarů úplně boží. Spousta spousta prostoru a nekoucí voda rozvedená všude po kempu, takže jsme parkovala asi 5 metrů od kohoutku. Stejně tak velkej počet záchodů na mnoha místech kempu, takže nemusíš daleko a co víc, k záchodu byla celá taková minibudka, kde bylo i umyvadlo a sprcha se studenou vodou. Venku grily volně k užívání a na pláž asi 5 metrů. Úžasný místo. A tak jsme si říkala, že tady by to šlo a rozhodla jsem se najít si práci co nejblíž tamuhle kempu. Teď už je ale čas na odpočinek, něco k večeři a napsání zase kouska deníku.

Prosinec 2017

Duckie_on_the_way

Líbil se Vám tento článek?

Diskuze

Bloguj o Novém Zélandu na VisitKiwi.cz!

Zaregistruj se a začni psát ještě dnes.

Podobné články

Routeburn Track / Zážitky z Great Walku

Routeburn track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Kepler jsem zdárně pokořil :D a tak se...

14.07.2020
Kepler Track / Zážitky z prvního Great Walku v životě!

Kepler track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Byl to i můj sen, proto jsem mu vyrazil do...

04.06.2020
Ze života cherry pickera

Jak to chodí na třešních a jak utratit vydělané peníze?

24.10.2019 NZtko
ČO URČITE NEPREMEŠKAŤ V MT. COOK!!!

Čo tak prespať niekde pod vrchom Mount Cooku v malej chatke bez elektriny a bez ľudskej civilizácie? Či vidieť pukajúce ľadovce a pri každom kroku z diaľky počujete padanie skál z vrchov?

23.03.2019 @madein_czechoslovakia_
Návrat na Zéland aneb dny hrůzy

Příšernou noc po návratu z Austrálie vystřídala další podobná. Co se dělo a čím jsem si spravila náladu?

09.02.2019 Duckie_on_the_way
Vodní svět v Sydney

Návštěva místního akvária a šnorchlovačka s pozorováním rejnoků.

18.01.2019 Duckie_on_the_way
Backcountry Huts..

.. aneb jak nabourat stereotyp každodenního spaní v autě

05.01.2019 Rádes
Austrálie - Blue Mountains

Dost bylo pláže. Hurá za vodopády a zelenými vrcholky hor - jen kousek od Sydney.

17.12.2018 Duckie_on_the_way
Arthur's Pass

Nádherné výhledy i setkání s papouškem Kea na vrcholku Avalanche Peak.

20.09.2018 Duckie_on_the_way
Kahurangi National Park - Mt. Arthur

A zase do hor, tentokrát na výšlap na vrcholek Mt. Arthur s úžasnýma výhledama. Jak jinak!

14.09.2018 Duckie_on_the_way
Hokitika

Z ledovců do městečka Hokitika přes krásná místa v okolí.

12.09.2018 Duckie_on_the_way
Queenstown a Wanaka

Dvoudenní výlet do okolí Queenstown a Wanaky pro mě byl neuvěřitelným zážitkem, díky kterému se tahle oblast stala jedna z mých nejoblíbenějších na celém...

12.08.2018 Duckie_on_the_way
Vaření v přírodě

Typ pro příjemný den v Čechách pro dobrodruhy věčně na cestách, který plechovka fazolí a polívka z pytlíku jen tak neuspokojí ale i pro ty, co si jenom chtějí odpočinout od víru velkoměsta.

10.06.2018 Duckie_on_the_way
Konečně první výlet - Catlins

Konečně to proč jsem tady, jede se objevovat...

07.06.2018 Duckie_on_the_way
Domov je tam, kde zaparkuješ

Život na kolech má své strasti, ale hlavně neodolatelné kouzlo.

15.04.2018 Magdaléna

Nejnovější články

Routeburn Track / Zážitky z Great Walku

14.07.2020
Kepler Track / Zážitky z prvního Great Walku v životě!

04.06.2020
4 dny práce v NZ pekárně

Proč střídat práce? Proč ne? Co je víc než získávání stále nových zkušeností a nemít stereotip.

16.03.2020 Travelvedi
Na jablkách

Apple picking

19.02.2020 NZtko
Rotorua, zélandské zážitkové Vegas

Důvodů proč vyrazit do Rotoruy bych našel doopravdy hodně. Spousty pěších treků, nádherná jezera, termální lázně, rybaření, ale především rozmanité adventure aktivity. A právě o těchto...