Webový portál o cestování a životě na Novém Zélandu

Z Motueky do Pictonu

Boxing day

Je 26.12. tzv. Boxing day, kde v obchodech vyprodávají zboží po Vánocích se slevama. Jela jsem teda omrknout jak moc je to žhavý a zas taková pecka to nebyla. Ale jo, daly se nakoupit věci s třeba 30% slevou, navíc většina obchodů měla tuhle akci celý týden, né jen první den po Vánocích. Plánujete-i teda nakoupit něco dražšího, možná se vyplatí počkat. Slevy ale nejsou na všechno.

Co s načatým dnem

Už byly 4 hodiny, takže na žádný dlouhý výlet to už nevypadá. Tak jsem oprášila skate a jela do skateparku. Bohužel v noci hodně silně pršelo a park byl plný kaluží. Na trénování olie to ale stačilo, ale bylo šílený vedro, takže jsem to moc dlouho nevydržela. Skočila jsem se osvěžit do moře a jela domů, navařit si na další pracovní den, zblajznout nějakou večeři a zapakovat si všechny věci.

Rozhodla jsem se totiž, že si dám poslední dva pracovní dny a potom se vydám vstříc dalšímu dobrodružství. Přerovnávám krabice, spotřebováám jídlo, co mi se mi na cestách mohlo zkazit, peru a pakuju se. Pak píšu deník a jdu spát.

Ráno vstávám do práce. Dnes jsme si naložily 10,75 hodiny. Poslední příležitost vydělat si před cestováním nějaký kačky, tak jsme se do toho opřely.

Riwaka Resource

Potom jsme ještě vyškrábly poslední energii a zajely si s Marky na výlet k od nás 15 km vzdálenému místu s názvem Riwaka Resource, což je krásná modrá průzračná tůňka na koupání, do které se prý chodí Maoři očišťovat.

Je šíleně ledová, ale krásná a pokud budete v okolí určitě doporučuji jí navštívit, je to jen pár kroků od parkoviště, a pokud bude teplo, rozhodně si nezapomeňte plavky.

Janie Seddon shipwreck - Motueka

Motuka, město kam jezdím po práci nakupovat, jezdit na skatu nebo se jako socka připojovat na internet má ještě jednu zajímavost, kterou jsem nezmínila. Je to vrak lodi, který naleznete na mapě pod názvem Janie Seddon shipwreck. Za odlivu se do něho dá vlézt

TIP: Bacha je tam šíleně hluboký a boty pohlcující bahno, ale k lodi vedla cestička z kamenů - rozhodně doporučuji jít po ní.

Za přílivu pak ozvláštňuje zdejší výhledy a za západu slunce láká na svou zvláštní atmosféru. Mě tohle místo hodně bavilo a vracela jsem se k němu za různé denní doby.

Čas zvednout kotvy

Je poslední večer, jdu se rozloučit a poděkovat Derilovi za možnost pracovat u něho na sadu a pomazlit se s Bagem, jeho psem, který nám dělal při trhání jablek každodenní společnost a kradl nám láhve s vodou. Pak už jen zabalit zbytek věcí na finální odjezd.

Když se daří, tak se daří...

Ráno podle zvyku brzo vstávám. Otevřu kufr, abych naložila připravené krabice s jídlem a nádobím, a co nevidím.

Fail: Večer balím na finální odjezd a ráno podle zvyku brzo vstávám. Otevřu kufr, abych naložila připravené krabice s jídlem a nádobím, a co nevidím. V kufru potopa. Špatně utažený 20 litrový kontejner na vodu celou noc pomaličku unikal až mi zaplavil celý kurf do asi 5ti cm hloubky. Odjezd se tedy odkládá a já začínám vylévat kelímkem od másla všechnu vodu. Potom jsme prostor vystlala papírovýma utěrkama a nakonec ručníkama a doufala, že se zbytek vody vsákne. Na větší akce totiž už nebyl čas.

Návštěva Nelsonu

Nakládám věci a vyrážím směr Nelson, kde následuje procházka po městě s návštěvou místních obchodů, návštěva knihovny s wifiny a nakonec výšlap na vyhlídku Botanical hill z městského parkukde se nachází střed Nového Zélandu s výhledem na město.

Pelorus bridge

Během dneška se musím dostat do Pictonu, kde máme večer sraz s holkama ve freedome kempu, ze kterého druhý den vyrážíme na track, takže jedu tím směrem a po cestě se stavuju, kde se dá.

Jsem ale v celkem lenivým módu, takže žádný velký výšlapy neplánuju. Moje další zastávka byla u mostu Pelorus bridge. U tohohle místa se nedalo nezastavit. Venku je vedro jako blázen a já při přejezdu vidím tu krásnou průzračnou řeku a skály plný opalujících se lidí. Tam chci taky. Zastuvuju tedy na parkovišti na jehož druhé straně je i placený kemp a rychle sbíhám k vodě. Rozhodně by se tam dalo válet dlouhý hodiny. Já si dala ale rychlou koupačku a usychačku a mazala jsem zase dál, protože na lenošení na sluníčku mě neužije.

Havelock

Po koupačce jsem vyrazila dál směrem Picton přes poslední malé městečko po cestě Havelock s pěknou zátokou a přístavem. Na chvilku jsem se zastavila a vyjela po silnici Queens Charlotte drive k vyhlídce naproti přístavu. Dá se tam skoro dojet autem, jen kousíček po svejch po Cullet Point walkway a jste tam.

Picton

Z Havelocku do Pictonu můžete jet dál po rychlosilnici State Highway 6 nebo to vzít po pobřeží silnicí Queens Charlotte Drive. Já si vybrala vyhlídkovou trasu po pobřeží. Chvíli jsem myslela, že už ten volant v nekonečnejch zatáčkách ukroutim, ale výhledy po cestě tu byly určitě zajímavější než na dálnici.

Malý zato ale velmi významný městečko Picton navšítíví za svůj pobyt většina cestovatelů. Je to totiž dopravní tepna, která spojuje trajekty Severní a Jižní ostorov. Malinkaté centrum s obchody, pár silniček a jeden veliký přístav. Odtud zítra vyplouváme na náš třídenní hike na Queens Charlotte track. Já se dnes ve městě ale nechci moc zdržovat, protože nedaleko odsud mám sraz z holkama v jediným freedome kempu široko daleko.

Nocování

Collins Memorial freedome Reserve camp, je asi 15 km vzdálený kemp zdarma pro všechny druhy aut (info k roku 2018). Není to žádný krásný, ničím okouzlující místo, spíš jen malý parkoviště uprostřed ničeho u rychlostní silnice State Highway která vede z Pictonu na jih. Naprostá většina lidí, ktří tu kempují ale nepotřebují nic víc, než přečkat noc blízko přístavu, do kterého se další den ráno vydají na přelodění.

Těhlech lidí samozřejmě není málo a kapacita zdejšího parkoviště je šíleně malá (asi jen 12 aut), měly jsme se svým pozdním příjezdem smůlu. Bylo už plno a my se tam musely vydat na další průzkum okolí a vybrat pokud možno další nejlepvější variantu noclehu. Ta se nabízela až ve Whatamango Bay kempu za 8 dolarů, což znamenalo cestu zpět přes Picton a odsud po pobřeží asi 10km na východ. Zase kroutivá cesta plná zatáček, na který už jsem po celým dniřízení neměla náladu, ale co se dalo dělat.

TIP: Doporučuju používat aplikaci WikiCamps, která vám pomůže najít všechny kempy v okolí podle vašich filtrů (selfcontained/ne selfcontained, placené/free). Navíc je ale dobré číst komentáře cestovatelů, a to zejména u freedome kempů, kde často upozorňují např. na malou kapacitu. V takovém případě, pokud máte opravdu zájem na tomhle místě parkovat, je potřeba přijet opravdu hodně brzo - třeba ve 14h.

Já osobně bych to zakotvila na nějakým nenápadným tmavým místečku přímo v Pictonu, ale holky, se kterýma jsem měla v prvním obsazeným kempu sraz nechtěly riskovat pokutu, a tak jsem se přizpůsobila skupině a jela s nima. Do kempu přijíždíme za tmy. Byl to dlouhej den a brzo vstáváme. V noci ještě připravujeme svačinu na další den a pakujeme všechny potřebný věci. Dnes mám v autě hosta, Ráďu, která přijela ve třech s holkama a nemá s sebou svojí káru, tak se musím uskromnit. Na velký povídání už není čas, jde se spát a zítra hurá za dobrodružstvíííím :-).

Duckie_on_the_way

Líbil se Vám tento článek?

Diskuze

Bloguj o Novém Zélandu na VisitKiwi.cz!

Zaregistruj se a začni psát ještě dnes.

Nejnovější články

Routeburn Track / Zážitky z Great Walku

Routeburn track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Kepler jsem zdárně pokořil :D a tak se...

14.07.2020
Kepler Track / Zážitky z prvního Great Walku v životě!

Kepler track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Byl to i můj sen, proto jsem mu vyrazil do...

04.06.2020
4 dny práce v NZ pekárně

Proč střídat práce? Proč ne? Co je víc než získávání stále nových zkušeností a nemít stereotip.

16.03.2020 Travelvedi
Na jablkách

Apple picking

19.02.2020 NZtko
Rotorua, zélandské zážitkové Vegas

Důvodů proč vyrazit do Rotoruy bych našel doopravdy hodně. Spousty pěších treků, nádherná jezera, termální lázně, rybaření, ale především rozmanité adventure aktivity. A právě o těchto...