Úspěšně jste se dostali přes veškeré přípravy i letištní kontrolu? Jste konečně tady. Tady se začíná psát váš příběh. A aby byl jeho začátek co nejplynulejší, připravili jsme pro vás pár typů, kam se vydat a co zařídit jako první, abyste mohli co nejdříve začít nezávisle fungovat.

ČÍM ZAČÍT
Pokud je vaším hlavním cílem zejména sehnat auto, pročtěte si článek věnovaný nákupu auta.
Pokud je vaší prioritou v první řadě získání práce, pak by vaše první kroky měly určitě vést do banky a následně na poštu. Zde si musíte zařídit nejdříve bankovní účet - ten musí být plně funkční, což znamená, že na něj musí být vložena nějaká peněžní suma, a následně jiná rozdílná suma vybrána. Můžete si tak vybrat nějaké peníze z české karty v bankomatu, vložit je na nový zélandský účet a posléze vybrat, nebo si můžete rovnou poslat větší finanční obnos z českého účtu do začátku. O možnostech dovozu peněz do země nebo nejlevnějších způsobech převodu se dozvíte v našem článcích převody peněz.
Na základě doložení o plném fungování bankovního účtu si následně zařídíte na kterékoliv pobočce pošty vaše daňové číslo IRD. Bez něho na trhu práce jen těžko uspějete. Working holiday víza, IRD number a bankovní účet jsou základní údaje, které musíte doložit každému zaměstnavateli.
Aby se vám práce lépe sháněla a celková komunikace se vám mnohonásobně ulehčila, měli byste si také pořídit místní SIM kartu. Více o jejich nákupu a našich speciálních nabídkách se dozvíte v samostatném článku Telefon a internet.
Pokud se vám nedaří vše zařídit napoprvé, neztrácejte hlavu. Chce to pevné nervy a trpělivost. Začátek je nejtěžším obdobím pobytu. Uvidíte, že pak už to půjde jako po másle.