Webový portál o cestování a životě na Novém Zélandu

Northland pokračování

St. Paul Rocks

Já mám v plánu se cestou zpátky vracet po druhém, tedy východním pobřeží. Projíždím městem Manganui a Whangaroa na kratičký track St Paul Rocks. Výšlap zabere tak 15 minut a nabídne vám výhled na všechny světový strany. Na moře a zeleň v okolí. Mě tyhle vyhlídky baví.

Nahoře jsem potkala americkej páreček středního věku, kterej si dal rok prázdnin a absolvují cestu kolem světa. Praha už je za nima a spoustu dobrodružství ještě před nima. Super - je skvělý si plnit svý cestovatelský sny a i já doufám, že mě to na starý kolena nepřejde:-).

Keri Keri

Dál pokračuju postupně na jih do města Kerikeri. Zde se údajně poprvé setkali a společně pracovali Evropani s Maory. Já jsem si tu dala ranní procházku k Rainbow falls.

Proč se jim říká duhový jsem poznala celkem rychle. Jedné částečky vody poletující ve vzduchu za slunečného počasí tvoří díky padající vodě duhu. Je to krásný! Vodopády navíc můžete viděl shora a nebo sejít dolů, nabízí se vám tak hned několik úhlů pohledu. Který vás baví nejvíc?:-)

Whangarei

Protože už jsem pár dní nebyla na internetu a už se mi stýská po mým skypovacím parťákovi, jedu brzo ráno směr Whangarei hledat wifinu a zavolat si. To byl chvíli oříšek, ale nakonec se povedlo. Super wifina je u infocentra, kde vám obsluha kavárny řekne bez problému heslo (mají ho dokonce napsaný na nástěnce). Zároveň jen tam pár míst na jednodenní freedome kemping. Dobrý místo.

Po cestě navíc byly krásný výhledy na zelený kopce všude po okolí. Prostě pastva (pro oko).

Dneska je extrémní horko, cejtím se strašně přehřátě. Myslím, že mám úpal nebo něco. Takže jdu hledat, jestli je možný se tady někde smočit. Našla jsem krásný místo Rewa´s village, kde jsem si dala ještě krátkou procházku na výhled na město, a pak se smočila v řece.

Měla jsem připravenou deku, polštářek a večeři a těšila jsem se, že si užiju pohodu u vody, ale jak jsem přišla, zrovna tam skupinka lidí pakovala věci a upozorňovali mě, že odchází, protože začali kousat sandflies. Takže tam mě nikdo neudrží. Nechala jsem se dostatečně sežrat včera při vaření večeře.

Pohoda nebude, tak si dám jídlo jenom u piknikovýho stolku a pokračuju dál po hlavním tahu až do freedome kempu asi 15 kilometrů před Whangarei. Byl taky kousíček od hlavní silnice, ale zároveň v klidný části u malýho rybníčku. Se záchodem a pitnou vodou. Super místo, ale možná bych si nebyla úplně jistá, jestli to není jedno z těch míst, kam jezdí prudit lokálové.

Pokud nevíte o čem mluvím, tak bohužel čím dál častěji dávají místní najevo, že tam backpackery nechtějí, a tak tyhle freedome kempy navštěvují v nočních hodinách, aby vám zatroubili na dobrou noc nebo jinak vyjádřili svůj nesouhlas... Bohužel. Mě se tam nic podivnýho nestalo, ale potulovala se tam taková podivná skupinka místních. Ovšem byla by asi škoda se kvůli tomu tomuhle téměř prázdnámu kempu vyhnout. Kromě mě tam tou dobou byly asi jen dvě auta - mohla to být ale samozřejmě náhoda.

Po hovoru a pořádný snídani jsem se ještě vrátila zpátky do města mrknout na Whangarei falls. Ty mě docela překvapily. Myslela jsem, že když je to uprostřed města, bude to nějakej prdeček, ale byly to fakt pěkný vysoký vodopády a krásná ranní mini procházka.

Asi se mi ale nějak zatoulala fotka...třeba časem dodám, až se zase odtoulá :-)

Abbey caves

Byla jsem ten den dost unavená, protože jsem asi včera fakt měla úpal. Večer jsme měla šílenou migrénu, že jsem si až vzala prášek a to už je nějaká událost. Nechtělo se mi nikam jezdit a hodně jsem se přemlouvala na druhou stranu jsem věděla, že jakmile jednou odjedu už se sem nevrátím a bylo by škoda, nepodívat se, co mě tam čeká. Hecla jsem to a vyjela ještě do né tak vzdálených Abbey caves. Fuha a kdybych tohle minula, tak jsem super smutná. Byl to jeden z nejlepších zážitků tady. Jedná se o tři volně přístupné jeskyně, ve kterých se můžete hrát na spelology.

Jinak řečeno, je jen na vás kam se odvážíte. Vydáváte se tmou do jeskyně (pouze jedna cesta, takže bezpečné, nemůžete se ztratit),kde zkoumáte stalagnity zblízka. Brodíte se vodou od kotníků až po břicho. Žádný průvodce, žádná světla. Je to dobrodružství. Navíc, když vypnete baterku uvidíte úžasně svítící glowworms, za jejich prohlídku v turisticých oblastech platíte nemalé peníze.

Nejvíc mě vyděsilo, když jsem se brodila vodou a najednou na mě bafnul třeba metr třicet dlouhej úhoř. Málem mě šlehlo a pak se mi moc do tý vody nechtělo, ale blbý, protože mě zrovna čekal nejhlubší brod. Jen jsem doufala, že ho neuvidim, a když už bych ho náhodou viděla, tak hlavně ať se o mě neotře. Nejlepší byla hned první jeskyně. Byla dlouhá a zábavná. Měla jsem trochu strach, že se mi uprostřed cesty vypne čelovka. To by byl fakt průšvih, protože na cestě zpátky jsem byla v jeskyni úplně sama. Měla jsem ale ještě v záloze baterku v telefonu. Byl to adrenalin, bylo to boží a rozhodně doporučuju. Když pujdete sami, je to nebezpečnější, ale větší vzrůšo. TOP TOP TOP!

A tady malinký videjko...

Tip na závěr Abbey Caves

Před návštěvou týhle jeskyně byste měli vždy říci někomu, kam jdete a ideálně jít ve dvou. Mít dostatečně nabitou baterku v čelovce, pevný boty a psali tam i o helmě, ale stačí si prostě dávat pozor na hlavu. Co s etýče bezpečnosti, nejsem na tuhle návštěvu zrovna hrdá. Prošla jsem ty jeskyně v Crooscech, s téměř vybitou čelovkou a sama. A žiju. Ale jak říkám ,nejsem na to hrdá. Kdyby se tam totiž tenkrát cokoliv podělalo, tak to můžu vyčítat jenom sobě. Ta cesta není nijak nebezpečná, jedná se jen o mokrý šutry ve tmě a trochu brodu, adrenalin je to zějména , protože je to něco nového a tajemnýho... takže se nebojte a s chutí do toho :-)

Tak a to už je pro dnešek všechno.. Tak zase příště Duckie_on_the_way

Líbil se Vám tento článek?

Diskuze

Bloguj o Novém Zélandu na VisitKiwi.cz!

Zaregistruj se a začni psát ještě dnes.

Nejnovější články

Routeburn Track / Zážitky z Great Walku

Routeburn track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Kepler jsem zdárně pokořil :D a tak se...

14.07.2020
Kepler Track / Zážitky z prvního Great Walku v životě!

Kepler track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Byl to i můj sen, proto jsem mu vyrazil do...

04.06.2020
4 dny práce v NZ pekárně

Proč střídat práce? Proč ne? Co je víc než získávání stále nových zkušeností a nemít stereotip.

16.03.2020 Travelvedi
Na jablkách

Apple picking

19.02.2020 NZtko
Rotorua, zélandské zážitkové Vegas

Důvodů proč vyrazit do Rotoruy bych našel doopravdy hodně. Spousty pěších treků, nádherná jezera, termální lázně, rybaření, ale především rozmanité adventure aktivity. A právě o těchto...