Webový portál o cestování a životě na Novém Zélandu

Mt. Cook a okolí

Konečně svoboda

Probouzím se v Lumpsdenu a začíná můj první den absolutní svobody. Den, kdy už není cesta zpátky. Nemám žádný doma. Žádný kámoše v okolí. Jsem tu jenom já a moje kára Amélie, která už doufám víckrát nezradí.

Setkání s Ivetou

Můj další plán je opět směr Queenstown, kde bych se měla sejít s českou holčinou Ivetou, se kterou máme v plánu spojit síly a vyrazit společně na týdení putování. Plán je dost nabytej, ale každá máme ještě nějaký cetovací resty. Sešly jsme se proto v Queenstownu, kde jsme si dali na uvítanou společný track Mt Crichton loop. Ten teda nebyl úplně nijak úchvatnej až na bivak s vodopádem na konci cesty. To kdybych věděla, beru spacák! Měli jsme si toho po cestě hodně co říct, takže to že nebyly výhledy zas až tolik nevadilo. Naplánovali jsme společnou trasu a na další dva dny se rozešly každá svým směrem, abychom dohnali místa, která jsme ještě neviděly.

Cesta k Mount Cook

Já se vydala směrem na Mt. Cook, kde jsem cestou přespala ve freedome kempu u jezera Pukaki. Cesta byla krásná, všude kolem jen zelený kopce a rozkvetlý květiny.

Jezero Pukaki

Jsou tam nádherný výhledy, klid a v noci fakt ticho, což bylo báječný. Jen příjezdová cesta je celkem tankodrom, ale dostat se tam dá. Bohužel mě tam zastihla pršenice a bouřka, takže plánovaný západ slunce se nekonal, ale i tak bylo krásný se probouzet u jezera.

Tasman lake

Ráno jsem vyrazila posledních 50 km k Mt. Cook. První jsem si střihla track na výhled na Tasmanovo jezero a potom hned vedle Blue lakes. Jednalo se o nepříliš dlouhou cestu po kamínkatý cestičce a dřevěných schodech až k jezeru. Byla jsem tam dost brzo a tak jsem si mohla vychutnat tohle míst úplně sama. Je neskutečný, jaký barvy dokáže příroda na vodní hladině vykouzlit.

Hooker Valley

Po tomhle tracku jsem se přesunula asi o 15 kilometrů dál naHooker valley track, což je 10km return track s výhledem na jezero Muller s asi 4mi mosty, cestou kolem průzračné řeky a výhledy naTasmanský ledovec, zakončený u jezera Hooker, ve kterém plavou kusy ledu z tajícího ledovce. Úžasně nádhernej track, kterej rozhodně doporučuju co se týče krajiny. Nevýhodou je ale šílená turistická návštěvnost. Autobusy s Asiatama a jiný srandy. Ideálně proto asi vyrazit brzo ráno.

Tenhle track fakt doporučuju. Po výletu jsem dala svačinku a doplnila zásoby vody v kempu na začátku tracku, kde bylo pěkné zázemí. Nebyl ale freedome, a protože šetřim každej šušeň posouvám se dál na noc do kempu, kde se dá spát zadarmo. Je vedro jako prase a já už se třetí den nemyla, stavuju se ještě u Pukaki a dávám koupačku. Voda byla skvělá!

Ahuriri Bridge freedome kemp

A pak už vyrážím do kempu. Tentokrát se jedná o Ahuriri bridge freedome kemp. I ten je v něčem parádně speciální. Kromě toho, že tady stejně jako v předchozím kempu nejsou sandflyes, což je boží dar. Navíc vás tu obklopují neskutečná pole květin, které nejen že nádherně vypadají, ale i úžasně voní. Škoda, že ta vůně se nedá vyfotit. Tak snad alespoň místo, odkud zrovna píšu ;-).

Večer jsem si udělala super pohodičku a pozorovala úžasnej západ slunce nad rozkvetlíma květinovejma políčkama. Ráno pak ještě snídaně a loučení s květinkama a jede se dál...

Benmore peninsula

Ráno jsem vstala a vydala se na Benmore peninsula track. Opuštěný parkoviště, nikdo nikde, jen jedna místňačka venčící psa. Krásná asi 1,5h dlouhá procházka s výhledy na jezero Benmore. O tomhle trackujsem se téměř nikde nedočetla, což nechápu. Naprosto úžasný místo!

Zpět na cestě do Wanaky

Po tomhle výletu už jsem vyrazila směr Wanaka, kde jsem měla sraz s Ivetou, která je právě na cestě stopem z Queenstownu. Dala jsem si mezitím oběd na pláži u jezera. Společně jsme pak nakoupili a vyrazili na cestu směr West coast. O tom už ale zase příště!

Duckie_on_the_way

Líbil se Vám tento článek?

Diskuze

Bloguj o Novém Zélandu na VisitKiwi.cz!

Zaregistruj se a začni psát ještě dnes.

Nejnovější články

WHS víza v KANADE

Niektorí z vás sa chystajú do Kanady alebo o nej premýšľajú. Preto som pre vás pripravila článok, v ktorom sa dočítate nielen o working holiday vízach, ale aj o praktických radách, ktoré by vám mohli...

16.10.2019@madein_czechoslovakia_
Coromandel

Cesta na poloostrov plný pláží včetně Hot water beach s horkou vodou či populárního Cathedral Cove.

08.10.2019Duckie_on_the_way
Samoa - co vidět na Savai´i

Tipy na výlety na Somoiském ostrově Savai´i.

30.09.2019VisitKiwiCZ
Samoa - co vidět na Upolu

Poznejte Samou, místo, na které byste se z Čech jen těžko podívali, máte teď na dosah ruky.

VisitKiwiCZ
Westland anniversary

Westland čeká den volna na oslavu výročí vzniku regionu. Kam se můžete při této příležitosti vydat?