Webový portál o cestování a životě na Novém Zélandu

Hurá na ledovce

Fox glacier

Od nepříliš vydařené návštěvy Matheson lake se přesouváme dále na Fox glacier lookout track neboli 1,5h dlouhý track ke spodní hranici ledovce Fox. Na ledovec samotný se bohužel jít nedá z bezpečnostních důvodů. Jedinou možností, jak vidět ledovec jinak, než zespoda je výhled z vrtulníku. Na ten si ale asi bohužel z finančních důvodů budu muset nechat zajít chuť. Cestou po silnici jsme potkávaly značky, na kterých se psalo, kam až zasahoval ledovec v určitý rok sahal. Je neuvěřitelný, jak rychle nám mizí před očima :-(.

Cesta byla do kopce, ale nenáročná. Plná asijských turistů, což většinou svědší o lehké přístupnosti.

Franz Josef - město

Po dokončení téhle procházky jsme jeli dál a v okolí Franz Josef glacier narazili po dlouhé době na civilizaci. Rozhodli jsme se proto pro doplnění  energie a lovení wifi v místní kavárně. Po asi třech dnech konečně signál a možnoost spojit se s domovem. Abychom dostali přístup k internetu byli jsme nuceni si objednat něco dobrýho a tak jsem příliš dlouho neváhala a skočila po skvěle vypadajícím mrkvovým dortu, do kterých jsem se tady zamilovala.

Kromě super bašty a emocionálního uspokojení ze skype hovoru jsme narazily ještě na jedno, pro mě osudové setkání. Potkaly jsme RedBull holky, a protože jsem tuhle práci sama dělala skoro 4 roky a dost mě v životě posunula, nemohla jsem si odpustit fotku a taky se trochu poptat, jak to u nich funguje.

Jezero Mapourika

Z města jsme se vydaliy dále, hledat nějakou zašívárnu, kdy bychom mohly přespat. Po cestě jsme se zastavily u jezera Mapourika, kde nás okouzlilo tamní fotogenický molo a výhled na vodní hladinu. Rozhodly jsme se proto tu na chvíli zakempit a udělat si u piknikovýho stolečku večeři s příjemným výhledem.

Nocleh na tajňáka

Pak jsme se posunuly dál na jedno pěkný předem vytipovaný místečko v poli (Docherty Creek road). Jede se tam po dlouhé prašné cestě, která vede k jednomu domu. Kousek před tím je ale malinkatá odbočka do nikam. A bylo evidentní, že nejsme první, kdo se tam kdy schovával. Samozřejmě jsme na sebe nechtěly moc upozorňovat, takže jsme zbytek večera strávily v poklidu u knížky a psaní deníku. Všechno klaplo bez problémů, noc byla klidná a ráno jsme plné sil vyrazily na další track.

Franz Josef - ledovec

V plánu jsme měly track zvaný Roberts point- výhled na Franz Josef glacier. Dost jsem se v recenzích dočítala, že to nestojí za to, ale mě osobně se to líbilo. Sice konečnej výhled je klasicky na malinkej kus hnědýho ledovce obalenýho prachem, ale celkově byl track hodně zábavnej (šplhalo se po šutrech apod.).

Cesta měla zabrat asi 5 hodin, my ho zvládly zhruba za 2 nahoru a hoďku a půl dolů. Určitě se vyplatí vyrazit brzo ráno, protože vzhledem k tomu, že ledovec není z důvodu bezpečnosti přístupný a jediný způsob, jak si ho pořádně prohlídnout je z vrtulníku, není tu od nich chvíli pokoj a dělají dost hluk, takže dříve ráno = méně hluku a šance lepšího výhledu, než se stáhnou mraky. A když budete mít štěstí, bude na vás nahoře čekat papoušek Kea.

Tatare tunnels

Track byl docela strmej, ale ještě nám zbylo trochu energie a tak jsme vyrazily nejdřív do města, pohledat wifi a koupit nějakou dobrotu za odměnu. A pak ještě na kratší track Tatare tunnels ve vesničce France Jozefa. Jde to po normální kamínkaté spoupající cestě, až dorazíte k asi kilometrovému tunelu, do kterého potřebujete čelovku a nepromokavý boty (nebo nějaký gumový do vody).

Tenhle tunel byl kdysi vybudován za účelem zavést do vesnice vodu. Při jeho prozkoumávání tedy šlapete zhruba v 10 cm hlubokém potůčku, občas se dá jít po kamenech, ale ne pořád. My bohužel nezvolili správnou obuv, a protože nás další den čekal náročnej hike, na kterej jsme potřebovaly mít suchý boty, nedošly jsme až nakonec. Tam bývají prý vidět Glowworms. Bohužel to není okruh, takže stejnou cestou pak musíte zase nazpátek.

Kam dál?

Další turisická oblast je za námi a my se vydáme dále po západním pobřeží směrem do horské oblasti Arthurs Pass. Cestou se ještě zastavíme na pár nádherných míst, která určitě stojí za návštěvu. O tom ale zase příště.

Duckie_on_the_way

Mapa výletu z Wanaky k ledovcům.

Zdroj: Googlemaps.com

Líbil se Vám tento článek?

Diskuze

Bloguj o Novém Zélandu na VisitKiwi.cz!

Zaregistruj se a začni psát ještě dnes.

Podobné články

Routeburn Track / Zážitky z Great Walku

Routeburn track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Kepler jsem zdárně pokořil :D a tak se...

14.07.2020
Tongariro Alpine Crossing

Vysněný hike za sopečnými jezírky vysoko v horách se konečně stává skutečností.

05.04.2019 Duckie_on_the_way
Austrálie - Blue Mountains

Dost bylo pláže. Hurá za vodopády a zelenými vrcholky hor - jen kousek od Sydney.

17.12.2018 Duckie_on_the_way
Queen Charlotte track

Vyrážíme na třídenní 70 km dlouhý track po severních fjordech Jižního ostrova.

07.11.2018 Duckie_on_the_way
Z Motueky do Pictonu

Končím v práci na sadu a odjíždím směrem do Pictnu. Mrkněte na tipy, kde se cestou zastavit.

30.10.2018 Duckie_on_the_way
Farewell spit

Výlet do okolí nejsevernější části Jižního ostrova- slaná voda, lachtani i zelené kopce.

22.10.2018 Duckie_on_the_way
Abel Tasman - Coastal walk

Jednodenní výlet na poslední část Abel Tasman Coastal tracku - loop z Wharanui.

15.10.2018 Duckie_on_the_way
Arthur's Pass

Nádherné výhledy i setkání s papouškem Kea na vrcholku Avalanche Peak.

20.09.2018 Duckie_on_the_way
Hokitika

Z ledovců do městečka Hokitika přes krásná místa v okolí.

12.09.2018 Duckie_on_the_way
Z Wanaky na Westcoast

Koupačka v nejmodřejší vodě a dvoudenní tůra za bahení lázní.

30.08.2018 Duckie_on_the_way

Nejnovější články

Routeburn Track / Zážitky z Great Walku

14.07.2020
Kepler Track / Zážitky z prvního Great Walku v životě!

Kepler track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Byl to i můj sen, proto jsem mu vyrazil do...

04.06.2020
4 dny práce v NZ pekárně

Proč střídat práce? Proč ne? Co je víc než získávání stále nových zkušeností a nemít stereotip.

16.03.2020 Travelvedi
Na jablkách

Apple picking

19.02.2020 NZtko
Rotorua, zélandské zážitkové Vegas

Důvodů proč vyrazit do Rotoruy bych našel doopravdy hodně. Spousty pěších treků, nádherná jezera, termální lázně, rybaření, ale především rozmanité adventure aktivity. A právě o těchto...