Webový portál o cestování a životě na Novém Zélandu

Austrálie - ze Sydney na Gold coast

Jede se na surf trip

Dnes vstáváme brzy, abychom vyrazili na náš plánovaný surfový road trip. Auto je naložený k prasknutí- stany, spacáky, jídlo, surfy, neopreny, šnochrly, brýle, všechno jede s náma, a mě čeká celkejm nepohodlná asi 7 hodinová cesta vzadu uprostřed mezi dětma. I tak to bude skvělý. Moc se těším, vyrážíme.

Tenhle výlet bude trošku jinej, než všechna moje dosavadní novozélandká dobrodružství. Cestujeme pro mě ve velký skupině 5 lidí včetně dvou malých dětí, takže to nebude takový punk. Bydlet budeme ve stanu v kempech po cestě a naším hlavním a téměř jediným cílem je surfing.

Forster - první surfing

Naše první zastávka je ve Forster na pláži One mile beach, kde dáváme první surfovačku. Na noc se přesouváme ještě o kousek dál na Red Head do Beachfront Holiday Resortu, kde budeme bivakovat první dva dny. Pro rodinku pěknej kemp, kterýmu nechybí nic, co bychom potřebovali (není tady wifi, ale to není životně důležitá věc). Děti tu mají bazén, je tu kuchyň a máme přívod proudu do stanu. Co víc si přát.

Po pravdě mi v tomhle výletu pláže a surfovací dny dost splývají, každopádně hledání vln byl docela boj. Bohužel téměř všude, kde jsme byli byl hodně silný proud, takže i když byly pěkný vlny. Člověk vlezl do vody a za pár minut byl o stovky metrů jinde, což bylo za prvý nebezpečný a za druhý vyčerpávající a otrava. Navštívili jsme i místa, který byli hodně ppulární a ve dny, kdy byly velký vlny, takže jezdilo hodně profíků a ježdění tam bylo nemilosrdný. Sto lidí na jednom místě, jezdili si přes hlavy a nerespektovali se navzájem. Ale bylo se na co dívat. Nikdy předtím jsem neviděla asi 8mi letýho kluka jet barel. No WOW!

Port Macquire - surfing, ryby a pelikáni

Dále jsme pokračovali přes Port Macquire, kde jsme zastavili na surfing na plážích Oxley Beach a Town Beach, a taky zkoušeli chytat ryby. Nebyli jsme moc úspěšní, ale konečně si můžu odškrtnout další věc z wisthlistu. Konečně jsem chytla svojí první rybu v životě! Taky jsem poprvé viděla pelikány ve volný přírodě. Jsou obrovský!

Suffolk Park

Při další cestě jsme projeli městem Coffs Harbour, kde jsme se zastavili na oběd a pokračovali dál v cestě až do naší cílové stanice ve městě Suffolk park , kde jsme se ubytovali v Suffolk Beachfront Holiday parku, kempu u pláže, kde už budeme po zbytek naší cesty. Stavíme tedy velké zázemí. Artur má obrovský stan s dvěma ložnicema a ještě přístřešek na sezení venku. Budujeme si svůj hrad, pak se jdeme ještě večer podívat na pláž (Broken head beach),hvězdy a po pláži pobíhající krabi, které děti lovili s čelovkama.

Další dny byly převážně o surfingu a splývá mi, kdy jsme byli kde. Během našeho výletu jsme surfovali v okolí pláží v Byron Bay a Gold Coast. Všude byl dost stejný problém, a to silný proud, který stahoval doleva.

Cape Byron

Kromě surfingu jsme se podívat na Cape Byron u majáku a na místních vyhlídkách, včetně nejvýchodnějšího bodu Austrálie- Easterly point lookout. Všude tam šíleně foukalo tak, že jsme měla pocit, že když udělám krok ufoukne mi to žabku z nohy. Pořád to ale nebylo největrnější místo, na kterým jsem kdy byla. Prvenství asi stále patří Cliffs of Moher v Irsku, kde jsem místy raději šla s rukama při zemi.

Surfers Paradise

Další surfovačka proběhla na Gold Coastu. Tady je strašně zajímavej výhled na oceán, kde vidíte jenom vodu a v dáli mrakodrapy. Je to vyhlídka na městskou část Goldcoastu zvanou Surfers Paradise, to už asi svědčí něco o tom, jakej tady je surfing. Ale právě pro skvělý vlny je tu i šíleně narváno. Chcete-li si ovšem chytit barel, tohle místo se nabízí.

Hodně jsme střídali pláže tak, aby si zajezdily děti i dospělí, ale nebylo to kvůli silnýmu proudu úplně jednoduchý. Maty už si ale konečně osahal svoje nový prkno a začal jezdit jako drak. Učí se už sám pádlovat a zkouší i napádlovávat první vlny.

Kromě silnýho proudu je tu taky šíleně narváno, lidi jsou všude, ať už jde o koupání nebo spoty pro zukšený surfaře. Lidi si tu pomalu jezdí po hlavách, což mi moc příjemný nebylo. Přesto se taky chvíli snažím. Proud je tu šílenej a bohužel nemůžu být tak moc u břehu jako děti, protože vlnu tu nemají takovou sílu, a ani tak vzádu jako profíci, takže je to pro mě trochu prekérka. I tak si každej den nechám spadnout na hlavu pár vln nebo si dát prknem přes hlavu, než to vzdám.

Surfing jako takovej mi jde. Zvedání mi nedělá problém, ale bohužel se pořád nemůžu dostat přes svojí fóbii, která mě brzdí a přináší s sebou téměř každodenní záchvaty pláče, za který se stydim a nechci je, ale bohužel tomu strachu nedokážu poručit. Pořád to ale nevzdávám. A navíc, když nesurfuju, tak fotím, což je výhoda pro všechny. A když zrovna nikdo nejede vlnu, kochám se přírodou kolem. Při týhle foto session jsem třeba potkala několik krásnejch ještěrek, který se vyhřívaly na vyhlídce hnedle vedle mě.

Pro zkušený surfaře je tu spot, se silným proudem, který strašně stahuje doleva. Dojdete pěšky po pláži co nejvíc doprava, a když budete mít štěstí a porbojujete se na line-up, pak nezrácejte čas. Dřív než se vzpamatujete už jste totiž o několik desítek metrů dál. Berte vlnu, hned jak to jde. I když i v tom může být trochu problém. Jezdí tu hodně profíků a známých tváří a uzmout tak nějakou vlnu pro sebe je dost těžký, skoro až nereálný. Jezdci jsou tu agresivní a celkem nekompromisní.

Ať už svoji šanci využijete a vlnu sjedete nebo se necháte proudem odtáhnout příliš daleko, musíte se vrátit zpět na pláž a znovu absolvovat cestu pěšky směrem doprava. Pádlovat tam zpět proti proudu je unreal.

Takže takhle to tu chodí.

Vzhledem ke vzdálenosti a natřískanosti line-upu bylo focení dospěláků o poznání složitější. Přesto, že Matymu jde sufring skvěle, přeci jen si nejvíc užívá blbnutí na pláži, stavění hradů a hrází a skákání do vln.

Byron Bay

Na hlavní pláži v Byron Bay  je k vidění taky jedna specialita v podobě potopeného vraku lodi přesně uprostřed lineupu. Je dobrý o něm vědět, aby vás vlna nepráskla přímo do něj. Při přílivu není moc vidět a čouhá jenom kousíček. Při odlivu vyleze větší část, na kteoru jsem dokonce viděla někoho lézt a skákat z ní do vody (což mi přijde hodně nebezpečný vzhledem k tomu, že jsou pod vodou další části lodi a na místě celkem velký vlny).

Broken Head Beach

Předposlední den naší cesty konečně přišly vlny i na pláž Broken Head beach k našemu kempu v Byron Bay, takže jsme nemuseli nikam jezdit, jen jsme čapli surfa a šli.

Bohužel i dnes byl dost jako tradičně silný proud, který stahoval doleva. Já se ale nevzdávala a snažila se zase trochu posunout ve svých skills. Zjistila jsem, že pokud dosáhnu nohama na zem, jsem v klidu, ale jakmile jen na chvilinku ucítím hloubku (i když třeba jen pár desítek centimetrů nestačím) začnu panikařit a chytat hysterickej záchvat. Je to nějakej druh mojí nevysvětlitelný fóbie, která nemám tušení jak se ve mně vyvinula, ale je tu. A já se s ní pořád celkem neúspěšně peru.

Surfování mi ale dneska docela šlo. Udělala jsem mraky stand-upů, dokonce párkrát i na čistý vlnce. Bohužel čistý vlny jsou ale většinou dál než stačím, takže pro mě pořád tak nějak nedosažitelný :-(

Koaly

Abychom si tenhle výlet trochu zpěstřili, a taky uspokojily jiné, než jen surfařské touhy, nedali jsme se do jedné z mála chovných stanic, kde je možné pochovat si koalu. A tomhle výletě, se dozváte víc ve speciálním článku.

Town beach

Druhý den ráno jsme vstali a zapakovali celou naší rezidenci zpět do kurfu. Byl čas jet zpátky domů.

Naštěstí jsme nemuseli celých asi 700 km jet na jeden zátah. Po cestě jsme měli zarezervované ubytko v Port Masquire penzionu Excelsion Motor Inn (abychom už nemuseli složitě vybalovat a zabalovat celej stan). Bylo to za podezřele dobrou cenu. Proč jsme zjistili až po příjezdu.

Fail: Na bookingu měli chybu a pokoj nebyl pro 3 dospělé a 2 děti, ale jen pro tři osoby, takže jsme se zase nevyhnuli spaní na zemi. To ale vlastně vůbec nevadilo.

Po ubytování jsme se ještě zajeli podívat na pláž Town Beach a vyzvat pár vln. Já dostala hrozně do čumáku od prvních asi dvaceti vln a rychle jsem to vzdala. Tomovi se ale jezdilo dobře, což bylo super. Dokonce tak super, že přišel s tím, že ráno ještě musí vstát a jít to zkusit znovu. Začal se na něm projevovat stres z toho, že má posledních pár dní surfování. Bohužel druhý den ráno nebyly dobrý vlny, takže surfovačka se nekonala a jelo se dál.

Večer jsme se šli ještě mrknout do krásnýho místního skateparku, kde měli zrovna session místní malý skejťáčci. Škoda, že taky nemáme desky.

Cesta domů

Příští zastávka Sydney. Achjo, už se nám to blíží ke konci, ale pořád máme něco před sebou, takže žádný smutnění.

Líbil se Vám tento článek?

Diskuze

Bloguj o Novém Zélandu na VisitKiwi.cz!

Zaregistruj se a začni psát ještě dnes.

Nejnovější články

Tak trochu jiná reportáž

Jelikož blogů je hodně, rozhodly jsme se, rozuměj dvě pražské softballistky v nejlepších letech, poskytnout naše ojedinělé zážitky širší veřejnosti ve formě podcastů :)

02.12.2019
Ze života cherry pickera

Jak to chodí na třešních a jak utratit vydělané peníze?

24.10.2019 NZtko
WHS víza v KANADE

Niektorí z vás sa chystajú do Kanady alebo o nej premýšľajú. Preto som pre vás pripravila článok, v ktorom sa dočítate nielen o working holiday vízach, ale aj o praktických radách, ktoré by vám mohli...

16.10.2019 @madein_czechoslovakia_
Coromandel

Cesta na poloostrov plný pláží včetně Hot water beach s horkou vodou či populárního Cathedral Cove.

08.10.2019 Duckie_on_the_way
Samoa - co vidět na Savai´i

Tipy na výlety na Somoiském ostrově Savai´i.