Webový portál o cestování a životě na Novém Zélandu

Austrálie - Blue Mountains

Po několika dnech aklimatizace v Sydney a užívání vodních radovánek na místních plážích mě další den s Tomem čekal soukromý výlet do Blue Mountains, který jsme dostali včetně rezervovaného hotelu od Artura a Terky jako dárek. (*Díky moc*).

V Sydney jsme se trochu zamotali, takže nám cesta trvala déle, než by měla, ale za dvě hoďky by měl člověk být tam. Je až neuvěřitelný na jak krásný výhledy se tam člověk může dostat bez jakýkoliv fyzický námahy. Zatímco většinou v horách přijedete na parkoviště někam, odkud šlapete do kopce. Tady přijedete nahoru a koukáte do obrovskýho zalesněnýho zelenýho údolí. Pokud se chcete vydat na track, tak spíše scházíte dolů a pak se vracíte do kopce (schodů) zpět k autu.

První den jsme se vypravili na několik vyhlídek (Jamisons lookout, Wenthworth lookout, Princess rock lookout, Weeping rock, Fletchers lookout) a na track k vodopádu Lower Wentworth falls. Ten vedl, jak už jsme zmiňovala po hodně schodech dolů, počemž následovalo hodně schodů nahoru. Bylo děsný dusno a teklo z nás jako z prasátek, ale nebýt toho horka, není to nijak hyper náročný.

Nakonec ještě jedna vyhlídka před odjezdem a hurá do hotelu (Hotel Heritage a SPA retreat). Těšili jsme se na výřivku a bazén a pak dobrou véču, ale po příchodu jsme bohužel zjistili že v hotelu žádná výřivka není (SPA je vedle v budově, každej den jen do pěti a ještě brutálně drahý- nic v ceně, jak jsme si naivně mysleli) a bazén byl venkovní (už bylo pozdě a byla celkem zima), takže jsme si museli vystačit se sprchou a procházkou do centra na nějakou dobrotu.

Městečko, které je centrem přístupu do Blue mountains se jmenuje Katoomba a taková jeho hlavní štráse je ulice Katoomba street, kde jsme vklouzli honem do jedné z restaurací na večeři, protože jsme zjistili, že v hodně zařízením vaří jen do devíti. Dali jsme si nějakou mňamku a nakonec drinčík a štrádovali procházkou do hotelu, užít si trochu romantiky. Druhý den nebylo zrovna nejpřívětivější počasí. Proto jsme se vstáváním nespěchali, pořádně se vyspali a zašli si na hotelovou snídani. Odtud by měly být krásné výhledy, ale my bohužel viděli jen mlhu, která nás příliš nemotivovala ke spěchu.

Jednou jsme ale tady, takže jedeme. Vyrazili na asi turisticky nejnavštěvovanější místo Blue Mountains- Three sisters, což jsou tři vysoké skály vedle sebe. Vtipný na tom je, že tenhle výhled můžete mít zase rovnou z parkoviště, aniž byste kamkoliv vyšli.

My sešli alespoň kousek na Echo point lookout a potom přímo ke skalám přes malý mostík na Honeymoon lookout odkud vede track po schodech dolů dál. Tam jsme ale nebyli.

Pak jsme si zajeli na dalším turistické atrakci Vera falls a na den si zahráli na japonský turisty, když jsme si koupili pass na zdejší lanovky. Jedná se o tři druhy lanovek, kterými můžete v rámci pasu jezdit neomezeně celý den, kolikrát je libo. My jeli nejdřív jednou, která nás provezla od jednoho lookoutu přes propast na druhou stranu kolem vodopádu Vera falls (to jsme ale netušili, že obrázek, jakej je nakreslenej na mapě je fake, protože v něm nebyla skoro žádná voda, tudíž se téměř žádnej vodopád nekonal). Mysleli jsme si, že máme jen smůlu, že asi dlouho nepršelo, pak jsme s ale dozvěděli, že tohle je standart a naopak vodopád opravdu teče jen výjmečně, když jsou přívalové deště.) Pěkný ale na lanvce je, že má částečně prosklenou podlahu, takže je možné koukat pod sebe. Na jedné straně je pak vidět „vodopád“ a na druhé straně výhled do celého údolí.

Další lanovka vás sveze na lookout na druhé straně odkud buď můžete dojít pěšky na lookout přímo nad vodopád (ten je ale stejný jak z lanovky) nebo se nechat svézt zase zpět na původní místo, odkud vedou další dvě lanovky dalů do na procházku do údolí.

Zvolili jsme možnost návratu zpátky, pokochali se výhledem na  druhé straně kabinky (do údolí) Cable way bottom station, a potom sjeli druhou (kabinkovou) lanovkou dolů.

Měli jsme celkem na spěch a zjistili, že kromě procházky po pro turisty vybudované dřevěné cestčce tam asi nic zvláštního neuvidíme, proto jsme se rozhodli si trasu zkrátit a vydat se zpět nahoru poslední nevyzkoušnou lanovkou. Ta je světovou raritou - jelikož se jedná o vláček s největším převýšením na světě (až 52 stupňů) - Scenic railway. Když nasedáte cítíte se jako před spuštěním nějaké rozské dráhy. Vláček ale samouzřejmě jede pomalu, takže o žádný adrenalin tu naštěstí pro mě nejde, jinak bych se odsud asi musela vypravit po svých.

Celkově je vzhledem k lanovkám a fyzické nenáročnosti v okolí všech těhle lanovek hodně turistl, cž není úplně můj šálek čaje. První den mi proto byl sympatičtější, nehledě na to, že sotva jsem se vrátili lanovkou nahoru, rozpršelo se, zatáhly se mraky a výhledům byl konec. Ideální čas vyrazit zpátky do Sydney, protože nás zítra čeká asi deseti denní road surf trip ze Sydney po východním pobřeží do Queenslandu na Gold coast, a my chceme pomoci Arturovi zabalit a taky nakoupit nějaké jídlo na cestu.

Vyprávění z našeho tripu už brzy v dalším článku :-)

Duckie_on_the_way

Líbil se Vám tento článek?

Diskuze

Bloguj o Novém Zélandu na VisitKiwi.cz!

Zaregistruj se a začni psát ještě dnes.

Podobné články

Routeburn Track / Zážitky z Great Walku

Routeburn track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Kepler jsem zdárně pokořil :D a tak se...

14.07.2020
Tongariro Alpine Crossing

Vysněný hike za sopečnými jezírky vysoko v horách se konečně stává skutečností.

05.04.2019 Duckie_on_the_way
Z Jižáku na Severák

Z Christchurch se chystám trajektem do Wellingtonu, kde začne moje druhá polovina dobrodružství. DO cesty se mi ale postavila tropická cyklona a příroda mi tak na chvíli ukázala svou druhou...

10.02.2019 Duckie_on_the_way
Návrat na Zéland aneb dny hrůzy

Příšernou noc po návratu z Austrálie vystřídala další podobná. Co se dělo a čím jsem si spravila náladu?

09.02.2019 Duckie_on_the_way
Silvestrovské mecheche

Aneb, jak si naše česká parta užila oslavu Silvestra napříč časovými pásmy.

02.01.2019 Duckie_on_the_way
Austrálie - Blue Mountains

Dost bylo pláže. Hurá za vodopády a zelenými vrcholky hor - jen kousek od Sydney.

17.12.2018 Duckie_on_the_way
Christchurch a okolí

Na pár dní do města kultury a umění.

07.11.2018 Duckie_on_the_way
Queen Charlotte track

Vyrážíme na třídenní 70 km dlouhý track po severních fjordech Jižního ostrova.

Z Motueky do Pictonu

Končím v práci na sadu a odjíždím směrem do Pictnu. Mrkněte na tipy, kde se cestou zastavit.

30.10.2018 Duckie_on_the_way
Farewell spit

Výlet do okolí nejsevernější části Jižního ostrova- slaná voda, lachtani i zelené kopce.

22.10.2018 Duckie_on_the_way
Abel Tasman - Coastal walk

Jednodenní výlet na poslední část Abel Tasman Coastal tracku - loop z Wharanui.

15.10.2018 Duckie_on_the_way
Abel Tasman - kajaky

Výlet s holkama ze sadů na kajaky do Abel Tasmanu, jednoho z nejkrásnějších míst Nového Zélandu.

09.10.2018 Duckie_on_the_way
Arthur's Pass

Nádherné výhledy i setkání s papouškem Kea na vrcholku Avalanche Peak.

20.09.2018 Duckie_on_the_way
Hokitika

Z ledovců do městečka Hokitika přes krásná místa v okolí.

12.09.2018 Duckie_on_the_way
Hurá na ledovce

Výlet k ledovcům For glacier a Franz Josef.

03.09.2018 Duckie_on_the_way
Práce Au-Pair

Mé první měsíce na Novém Zélandu s Kiwi rodinou.

19.07.2018 Duckie_on_the_way
Clifden, Riverton a okolí

Druhý den našeho výletu s Pavlem objevujeme malá města na jiho západním pobřeží Southlandu.

23.06.2018 Duckie_on_the_way
Eldrig Peak - Fiordland

Na výletě z Invercargill po pobřeží přes Riverton a Clifden na překrásný opuštěný track Eldrig Peak ve Fiordlandu.

21.06.2018 Duckie_on_the_way
Milford Sound

Další den výletění po Fiordlandu jsem se vydala na plavbu lodí do Milford Sound. Co mě cestou cestou potkalo, jak se mi výlet líbit a co bych doporučila se dočtete v následujícím...

20.06.2018 Duckie_on_the_way
Te Anau - Fiordland

Jak jsem se vydala i s celou zélandskou rodinou na průzkum Fiordlandu, krásného Národního parku ležícího na jihozápadě Jižního ostrova. V tomto článku se dozvíte o první části mého výletu do Fiordlandu -...

14.06.2018 Duckie_on_the_way
Vaření v přírodě

Typ pro příjemný den v Čechách pro dobrodruhy věčně na cestách, který plechovka fazolí a polívka z pytlíku jen tak neuspokojí ale i pro ty, co si jenom chtějí odpočinout od víru velkoměsta.

10.06.2018 Duckie_on_the_way
Konečně první výlet - Catlins

Konečně to proč jsem tady, jede se objevovat...

07.06.2018 Duckie_on_the_way

Nejnovější články

Routeburn Track / Zážitky z Great Walku

14.07.2020
Kepler Track / Zážitky z prvního Great Walku v životě!

Kepler track patří mezi tzv. Great Walky, kterých je Zélandu deset, jsou to vícedenní treky a snem každého pořádného hikera je si aspoň jeden Great Walk dát! Byl to i můj sen, proto jsem mu vyrazil do...

04.06.2020
4 dny práce v NZ pekárně

Proč střídat práce? Proč ne? Co je víc než získávání stále nových zkušeností a nemít stereotip.

16.03.2020 Travelvedi
Na jablkách

Apple picking

19.02.2020 NZtko
Rotorua, zélandské zážitkové Vegas

Důvodů proč vyrazit do Rotoruy bych našel doopravdy hodně. Spousty pěších treků, nádherná jezera, termální lázně, rybaření, ale především rozmanité adventure aktivity. A právě o těchto...